Praca świetlicy szkolnej stanowi ważne ogniwo współczesnego systemu wychowawczego szkoły. Naszym celem jest zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej, działalności twórczej, rozwijania zainteresowań oraz zaspokojenie potrzeb rozwoju dziecka. Na rok szkolny 2016/2017 naszym głównym celem jest upowszechnianie czytelnictwa oraz rozwijania kompetencji czytelniczych wśród dzieci . Świetlica czynna od 7:00 – 17:00

Działalność świetlicy ujęta jest w ramowy plan dnia, w którego skład wchodzi:

  • odrabianie zajęć domowych z pomocą nauczyciela
  • godzina, w której językiem urzędowym będzie język angielski
  • zajęcia tematyczne w grupach
  • zabawy indywidualne pod opieką wychowawcy.

Tematyka zajęć w świetlicy podporządkowana jest miesięcznemu planowi pracy opiekuńczo-wychowawczej.

 

WRZESIEŃ      -      WRACAMY Z WAKACJI. BEZPIECZNA SZKOŁA 1. Moje uczucia związane z powrotem do szkoły – ekspresja plastyczna, identyfikacja uczuć z kolorami, 2. Co to są zasady? – próba definicji pojęcia, ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w świetlicy i szkole (praca w grupach), prezentacja regulaminów, 3. Bezpieczeństwo w szkolę i poza nią – rozmowa z dziećmi, stworzenie mapy zagrożeń, 4. Znaki drogowe, jakie spotykam po drodze do szkoły – rozmowa z dziećmi, rozsypanka wyrazowo-obrazkowa, wykonanie znaków drogowych ze styropianu i tektury,
PAŹDZIERNIK      -    JESIENNE NASTROJE 1. „Jesień jako pora roku” –, omówienie cech charakterystycznych tej pory roku, „las jesienią” - praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem kolorowych liści. 2. „Warzywa jako dary jesieni” – małe formy teatralne na podstawie wierszy 3. „Mój wymarzony nauczyciel” – określenie cech charakteryzujących nauczyciela (ułożenie postaci nauczyciela z puzzli, kolorowanie tej postaci) 4. „Jesienne nastroje – jak sobie z nimi radzić” – rozmowa z dziećmi, „Odloty ptaków” - zabawa ruchowa, wykonanie plakatu tematycznego - praca w grupach.
LISTOPAD     -     WAŻNI LUDZIE W MOIM ŻYCIU 1. Dbamy o nasze bezpieczeństwo w tłumie. Zasady postępowania w przypadku zagubienia – realizacja programu „Zachowuję się bezpiecznie” 2. Wykonanie witraży zniczy przy użyciu bibuły i tektury. 3. Cześć ludziom, którzy oddali życie dla Ojczyzny. Dzień Niepodległości – pogadanka tematyczna, tworzenie gazetki.. 4. Prelekcja na temat bezpiecznej zabawy w okresie jesienno-zimowym i zagrożenia ze strony psów.
GRUDZIEŃ        -     RADOŚĆ ŚWIĘTOWANIA 1. Poznajemy tradycje i zwyczaje mikołajkowe, legenda o św. Mikołaju, przygotowanie listów do św. Mikołaja z prośbą o dary dla najbliższych 2. Zapraszamy do świetlicy choinkę, wykonanie ozdób choinkowych z użyciem kolorowej włóczki. 3. Dekorujemy stół świąteczny – tradycyjne potrawy, stroik świąteczny, tradycje wigilijne, przypomnienie o umiarkowaniu w jedzeniu podczas posiłku. 4. Spotkanie wigilijne – inscenizacja , dzielenie się opłatkiem, wręczenie drobnych upominków, wspólne kolędowanie.
STYCZEŃ     -      JESTEŚMY LEPSI W NOWYM ROKU 1. „Jak to będzie w Nowym Roku?” – wiersz H, Zielińskiej, redagowanie postanowień noworocznych 2. Jak stać się lepszym? –scenki dramowe, stworzenie mapki wskazówek – praca techniczna 3. Jesteśmy lepsi w Nowym Roku –analiza regulaminu świetlicy i zasad dobrego zachowania, próba samooceny – gra zadaniowa 4. Karnawał trwa – dekoracja sali, zabawa, konkursy
LUTY       -    ZIMA WCALE NIE JEST ZŁA 1. Zima jako pora roku – charakterystyka, pogadanka na temat – skąd się bierze śnieg, wycinanie różnokształtnych śnieżynek, upięcie z nich góry śniegu 2. Sporty zimowe – oglądanie fragmentu filmu, bezpieczna zabawa zimą, wycinanie i kolorowanie szablonów postaci dzieci uprawiających sport. 3. Bezpieczne ferie – rozmowa dziećmi, fragmenty filmu edukacyjnego, scenki dramowe, krzyżówka
MARZEC       -    MALI EKOLODZY 1. W marcu jak w garncu – tłumaczenie przysłowia, redagowanie opowiadania korzystając ze słownika 2. H. Ch. Andersen „Królowa Śniegu” – edukacja czytelnicza, zbiorowa praca plastyczna w dużym formacie, inspirowana baśnią

3. Ekologia w naszym żywieniu – tworzymy zdrowy jadłospis. 2. Człowiek elementem przyrody –zagadki tematyczne, zbiorowa praca plastyczna „Ja w przyrodzie” KWIECIEŃ     -     W OCZEKIWANIU NA WIOSNĘ - WIOSENNE PORZĄDKI 1. Święta tuż, tuż…- tradycja świąteczna w naszym regionie, kraju i na świecie. 2. Świat kolorowych pisanek – wykonanie pisanek w różnych technikach, przygotowanie modelowego stołu wielkanocnego 3. Świąteczne porządki, wiosenne porządki – zajęcia na boisku szkolnym, w salach, porządkowanie 4. Bezpieczne święta – rozmowa dziećmi, ilustracje, scenki dramowe, krzyżówka MAJ    -     KSIĄŻKĄ ODKRYWAMY ŚWIAT 1. Książka naszym przyjacielem – rodzaje książek, wypowiedzi dzieci, które lubią czytać, na temat zalet zainteresowania książką, kodeks przyjaciela książek 2. Poczytaj mi mamo – rozmowa nt. szacunku dla naszych mam i wdzięczności za ich trud”, przygotowanie prezentu z okazji Dnia Matki 3. Jestem bezpieczny podczas zabawy – niebezpieczne sytuacje podczas zabawy na podwórku, obok bloku i na ulicy –gra tematyczna, realizacja programu „Zachowuje się bezpiecznie” 4. Wiosna – kolorowa pora roku – określenie cech charakterystycznych, rozsypanka wyrazowa, mapa roślin chronionych CZERWIEC     - SZCZĘŚLIWE DZIECIŃSTWO 1. Obchodzimy Dzień Dziecka - konkursy, zabawy 3. Zbliżają się wakacje – rebusy, zagadki, pląs „Lato z komarami”, kalambury przedstawiające plany wakacyjne 3. Bezpieczne wakacje – niebezpieczne sytuacje podczas zabawy, wyjazdów, użądlenia owadów, ugryzienia przez zwierzęta, nie spożywanie owoców, których nie znamy 4. Uroczyste zakończenie roku – wręczenie dyplomów, gratulacje, słodki poczęstunek

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress